Všeobecné obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
- ÚVODNÉ USTANOVENIA
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") upravujú práva a povinnosti pri uzatváraní kúpnej zmluvy medzi obchodníkom Pejko-Barefoot s.r.o., so sídlom Severná 1178/33, Slovenský Grob 900 26, IČO: 52 447 812, zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 139055/B (ďalej len „obchodník“) a kupujúcim, ktorej predmetom je predaj tovaru prostredníctvom elektronického obchodu obchodníka. Obchodník je prevádzkovateľom elektronického obchodu na internetovej stránke pejko-barefoot.sk.
- Základnou povinnosťou kupujúceho pred objednaním tovaru je dôkladne sa oboznámiť so všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré sa pre kupujúceho stávajú záväznými objednaním tovaru.
- Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že bol oboznámený s týmito VOP vrátane reklamačného poriadku obsiahnutého v článku VI. týchto VOP a budú sa vzťahovať na kúpnu zmluvu, uzavretú prostredníctvom elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje obchodník (ďalej len „kúpna zmluva“) a na všetky vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru. Na tieto obchodné podmienky je kupujúci dostatočným spôsobom vopred vlastným uskutočnením objednávky upozornený a má možnosť sa s nimi oboznámiť.
- Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy. V prípade, že obchodník a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
- DEFINÍCIA POJMOV A SKRATIEK
- Elektronický obchod - je elektronický obchod prevádzkovaný obchodníkom na internetovej stránke: pejko-barefoot.sk.
Tovar - tovarom sa rozumejú všetky produkty ponúkané v elektronickom obchode obchodníka.
Kupujúci - je fyzická alebo právnická osoba, ktorá vstúpila do obchodného vzťahu s obchodníkom ako odberateľ (zákazník) tovarov alebo služieb od obchodníka prostredníctvom elektronického obchodu obchodníka.
Kupujúci Spotrebiteľ - je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy s obchodníkom nejedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.
Kupujúci Podnikateľ - je fyzická alebo právnická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy s obchodníkom jedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
Zmluvné strany - Obchodník a Kupujúci
- OBJEDNÁVKA A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
- Základnou podmienkou platnosti objednávky je riadne a pravdivé vyplnenie všetkých požadovaných údajov a náležitostí uvedených v objednávkovom formulári zo strany kupujúceho. Kupujúci sa odoslaním objednávky zaväzuje najmä k zaplateniu kúpnej ceny tovaru vrátane ceny dopravy a k povinnosti tovar riadne prevziať v zmysle spôsobu uvedeného v objednávke.
- Pokiaľ je kupujúcim podnikateľ, je zodpovedný za správnosť dodacích a fakturačných údajov. Tieto údaje musia korešpondovať s údajmi uvedenými v obchodnom či živnostenskom registri.
- Tovar prezentovaný v elektronickom obchode nie je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy (ponukou) v zmysle ustanovenia § 43a Občianskeho zákonníka a obchodník nie je povinný uzavrieť s kupujúcim kúpnu zmluvu týkajúcu sa tohto výrobku. Prezentácia výrobku v elektronickom obchode je iba informatívneho charakteru. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci obchodníkovi vo forme vyplneného a odoslaného formulára prostredníctvom elektronického obchodu obchodníka, ktorým zasiela návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len „objednávka“).
- Pred uskutočnením (odoslaním) objednávky má kupujúci možnosť vrátiť sa do objednávkového formulára, kde môže kontrolovať a meniť už vyplnené údaje. Následne po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu oznámenie o prijatí objednávky – akceptácia objednávky. Akceptácia objednávky je akceptovaním návrhu kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany obchodníka. Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
- Kupujúci odoslaním objednávky cez elektronický obchod obchodníka vyjadruje súhlas so zaslaním faktúry elektronickou formou. Kupujúci zodpovedá za správnosť a plnú funkčnosť e-mailovej adresy, ktorú uviedol v objednávke. Na vyžiadanie kupujúceho je možné faktúru zaslať aj v listinnej podobe.
- Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej podobe kupujúcemu. Kúpna zmluva bude obchodníkom uložená v elektronickej podobe po nevyhnutný čas a bude kupujúcemu prístupná na jeho žiadosť. Obchodník si splní povinnosť vydať kupujúcemu bezprostredne po uzavretí kúpnej zmluvy jedno jej vyhotovenie tým, že e-mailom doručí kupujúcemu akceptáciu jeho objednávky spolu s priloženými všeobecnými obchodnými podmienkami, obsahom ktorých vyjadril kupujúci súhlas už pri vykonávaní objednávky v elektronickom obchode.
- CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
- Cena tovaru je v elektronickom obchode uvedená vždy pri každom tovare a je platná v čase uskutočnenia objednávky. Kupujúci berie na vedomie, že súčasťou objednávky je aj povinnosť zaplatenia kúpnej ceny objednaného tovaru. Ceny tovaru uvedené v elektronickom obchode neobsahujú cenu dopravy.
- Kupujúci uhradí cenu za objednaný tovar spôsobom, ktorý si zvolí v objednávke, a to:
- formou dobierky - Kupujúci vykoná platbu formou dobierky v čase a na mieste prevzatia objednaného tovaru (v mieste uvedenom v objednávke). Ako doklad o úhrade ceny tovaru v zmysle objednávky bude slúžiť potvrdenie od zmluvného prepravcu obchodníka;
- formou hotovostnej platby - V prípade osobného prevzatia tovaru v predajni obchodníka môže kupujúci vykonať platbu v hotovosti.
- formou platobných alebo kreditných kariet – Kupujúci vykoná platbu zadaním požadovaných autorizačných údajov. Ceny tovaru sa považuje za zaplatenú okamihom jej pripísania na účet obchodníka. Ako doklad o úhrade ceny tovaru v zmysle objednávky bude slúžiť výpis z účtu s danou transakciou od vydavateľa karty; alebo
- formou prevodu - Kupujúci vykoná platbu na základe zálohovej faktúry vopred, tovar je expedovaný po prijatí peňažných prostriedkov na účet obchodníka,
- formou darčekovej poukážky.
- Darčekový poukaz predstavuje predplatený objem peňažných prostriedkov, ktoré môže kupujúci využiť pri nákupe na základe dostatku voľných predplatených peňažných prostriedkov. Každá darčeková poukážka obsahuje dátum jej platnosti.
- DODACIE PODMIENKY
- Ak sa obchodník a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, obchodník je povinný objednávku kupujúceho splniť a tovar dodať kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní od akceptovania objednávky. Ak obchodník nesplnil svoj záväzok dodať tovar v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v dodatočnej primeranej lehote. Ak obchodník nedodá objednaný tovar ani v dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy. Štandardná doba dodania tovaru je: 3 – 5 pracovných dní.
- V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, tovar neprevezme, alebo sa dourčovanie tovaru iným spôsobom zmarí z dôvodov na strane kupujúceho, vzniká obchodníkovi nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru.
- Obchodník zabezpečuje doručenie tovaru prostredníctvom nasledovných spoločnosti:
- Slovenská pošta, a.s., so sídlom Partizánska cesta 9 975 99 Banská Bystrica, Slovenská republika, IČO: 36631124,
- GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o. so sídlom Budča 1039, 962 33 Budča, Slovenská republika, IČO: 36 624 942,
- Packeta Slovakia s. r. o., so sídlom Kopčianska 3338/82A, 851 01 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 48 136 999,
(ďalej len „doručovateľské spoločnosti“)
- O cene dopravy tovaru je kupujúci vždy vopred informovaný už počas priebehu vypĺňania objednávky. Cena dopravy je vypočítaná v závislosti od kombinácie spôsobu dopravy a spôsobu platby zvolenej kupujúcim (ďalej len „cena dopravy“).
- Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, jeho obal, bezprostredne pri jeho doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že obal tovar alebo tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca. Neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia.
- V prípade, ak kupujúcemu nebude doručená zásielka, o odoslaní ktorej bol informovaný obchodníkom alebo je zásielka poškodená, je kupujúci povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať aj obchodníka telefonicky na telefónnom čísle +421 948 090 122, alebo prostredníctvom emailu: barefoot@gmail.com.
- Kupujúci berie na vedomie a súhlasí s poskytnutím osobných údajov v rozsahu meno a priezvisko, korešpondenčná adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa doručovateľskej spoločnosti zabezpečujúcej pre obchodníka prepravu a dodanie tovaru kupujúcemu.
- ZÁRUKA A REKLAMÁCIA TOVARU
- Záručné podmienky za tovar a reklamácie sa riadia Reklamačným poriadkom obchodníka a právnymi predpismi platnými a účinnými na území Slovenskej republiky. Reklamačný poriadok obchodníka je nepretržite sprístupnený na podstránke elektronického obchodu.
- Týmto obchodník týmto riadne informuje kupujúceho spotrebiteľa o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady.
- Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na reklamáciu tovaru zakúpeného kupujúcim od obchodníka.
- Ak je kupujúcim spotrebiteľ, vzťahuje sa na tovar záručná doba 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť odo dňa doručenia tovaru alebo osobného prevzatia tovaru kupujúcim.
- Kupujúci má právo uplatniť si u obchodníka záruku len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u obchodníka.
- Kupujúci je povinný po prevzatí tovaru skontrolovať množstvo a kvalitu dodaného tovaru a o jednotlivých zistených vadách tovaru ihneď informovať obchodníka prostredníctvom e-mailovej správy na adresu: barefoot@gmail.com.
- Prevzatie poškodeného balíka je na zodpovednosti kupujúceho. Nároky z neskoršie zistených vád takto poškodeného tovaru si bude môcť kupujúci uplatniť len ak preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase prevzatia od dopravcu.
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
- Reklamácia musí obsahovať podrobný popis zistenej vady, číslo objednávky a kópiu faktúry. Obchodník potvrdí prijatie reklamácie e-mailom a dohodne s kupujúcim zaslanie tovaru.
- Adresa pre doručenie alebo odovzdanie reklamovaného tovaru je: Pejko-Barefoot s.r.o., so sídlom Severná 1178/33, Slovenský Grob 900 26. Náklady na doručenie reklamovaného tovaru znáša obchodník.
- Obchodník vybaví reklamáciu tovaru ihneď, v zložitejších prípadoch do 30 dní od začiatku reklamačného konania. Obchodník oznámi výsledok vybavenia reklamácie kupujúcemu v zákonnej lehote a to písomne e-mailom alebo poštou.
- Ak nie je kupujúci spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu, je oprávnený požiadať obchodníka o vyriešenie sporu. Adresa pre odoslanie žiadosti je: barefoot@gmail.com.
- V prípade, že obchodník s kupujúcim spor nevyriešia, má kupujúci možnosť podať sťažnosť prostredníctvom platformy alternatívneho on-line riešenia sporu medzi obchodníkom a spotrebiteľom, ktorú zabezpečuje Európska komisia a slovenské subjekty riešenia sporov on-line (RSO). Platforma RSO je dostupná na nasledujúcom odkaze: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
- Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je aj Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa a právny odbor, tel. č.: 02/ 58272 172, 02/58272 104, http://www.soi.sk, http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi alebo iná oprávnená právnická osoba, zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov, vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky
- ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
- Kupujúci, ktorý je zároveň Spotrebiteľom pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku, alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka je oprávnený v súlade s ustanovením podľa § 20 ods. 1 až 3 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov bez udania dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, a to písomnou formou. Kupujúci si môže odstúpenie od zmluvy uplatniť prostredníctvom Vzorového formulára na odstúpenie od zmluvy.
- Spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru a zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade, ak bude vrátený tovar nekompletný či poškodený, je obchodník oprávnený požadovať od kupujúcom finančnú náhradu zodpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru v mysle §21 ods. 4 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Spotrebiteľ nie je oprávnený v zmysle § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov odstúpiť od zmluvy v prípadoch ak:
- dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
- dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
- dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
- V prípade vrátenia tovaru z dôvodu odstúpenia od zmluvy je kupujúci povinný vrátiť tovar na adresu prevádzky obchodníka Pejko-Barefoot s.r.o., so sídlom Severná 1178/33, Slovenský Grob 900 26. Kupujúci je ďalej povinný priložiť k vrátenému tovaru originál daňového dokladu, číslo objednávky a číslo bankového účtu, kam má byť cena tovaru vrátená. Finančná čiastka bude odoslaná na kupujúcim zvolený bankový účet, a to najneskôr do 10 dní od vrátenia tovaru.
- Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi. Obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar dohodnutú v kúpnej zmluve prevodom na účet určený kupujúcim.
- Obchodník je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzatvorenej s kupujúcim v prípade zjavnej chyby v cene tovaru (tj. ceny zjavne iné ako je cena pre daný typ / druh tovaru obvyklá).
- OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
- Vo veci ochrany a spracovanie osobných údajov kupujúceho zo strany obchodníka sa použijú tieto Podmienky ochrany osobných údajov.
- ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Na rozhodovanie všetkých sporov zo zmluvného vzťahu vyplývajúceho z objednávok prostredníctvom elektronického obchodu pejko-barefoot.sk, vrátane sporov o existenciu alebo neexistenciu kúpnej zmluvy, je výlučne oprávnený miestne a vecne príslušný súd SR. Zmluvný vzťah podlieha slovenskému právu.
- Fyzická osoba, ktorá uzatvára Zmluvu v mene právnickej osoby ako kupujúceho, zodpovedá osobne za všetky právne následky a spôsobenú škodu, pokiaľ nebola za kupujúceho – právnickú osobu oprávnená konať alebo ak Obchodný zákonník, platný v Slovenskej republike, neustanovuje inak.
- Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu obchodník.
- Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 01.07.2024